Zlatans kaxighet kan slå tillbaka

Fansen borde vara nöjda eftersom jag vinner i alla klubbar jag kommer till. Jag är säker på att jag kommer vinna här.

 

Zlatans kaxiga uttalande kan bara slå tillbaka på honom själv. Zlatans hårda ton skapar lika många nya vänner som fiender. Men det är detta som är Zlatan. Det är när Zlatan är precis så här han är som bäst. I vanliga fall gillar jag det, men igår tyckte jag det blev lite för mycket.

Jag beundrar givetvis självförtroendet som Zlatan har. Tänk om fler spelare vågade sticka ut hackan så, det hade varit helt fantastiskt. Igår berättade Zlatan många gånger om att de är bäst i Italien, att de är bättre än Inter och att Milan denna säsongen kommer att vinna allt som går att vinna. Som sagt, jag beundrar självförtroendet men inför denna säsong så tvivlar jag på att hans ord blir sanning. Därför blir jag lite irriterad över att Zlatan säger som han säger, för att denna gång är risken ganska så överhängande att han inte vinner något överhuvudtaget. Men för att återigen poängtera, så är jag imponerad av självförtroendet.

 

Det som är väldigt märkligt är hur många journalister plötsligt har vänt och verkar köpa varje ord som Zlatan säger. Plötsligt är Milan bäst och favorit till alla titlar. Kalla mig svensk och något tråkig, men det är laget som vinner titlar inte enskilda spelare. Hade det inte varit så hade Zlatan fortfarande spelat i Barcelona. Oavsett traditioner och oavsett besvikelser över uteblivna titlar som Milan har så är fortfarande Inter bäst i Italien. Inter är möjligtvis inte lika starka som förra säsongen då Mou hade väldigt stor betydelse. Men det han lärde klubben och spelarna finns givetvis kvar. Precis som arvet efter Mancini fortfarande finns kvar. Milan gjorde två värvningar, om än väldigt bra värvning, och det räcker inte till att förändra laget tillräckligt mycket. Många frågor kvarstår. Kommer Pirlo med flera bli piggare på mittfältet? Hur bra kommer det att fungera med fyra offensiva spelare som alla kräver speltid? Hur pass tätt kommer försvaret klara av att hålla det? Tre ganska väsentliga frågor som måste besvaras. Får de alla dessa tre faktorer att fungera då, men först då, kan Milan ses som en allvarlig utmanare till alla titlar.

 

Delar även Henrik Rydströms bild av att det är märkligt att alla bara köper att inget är Zlatans fel utan att allt är ”Filosofens”, eller Pep som han kallas till vardags. Som jag sagt innan bör det ligga ett delat ansvar och inte bara ett på Pep, för även Zlatan har misslyckats.

 

Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0