Klagomål om tysnad

Klagomål om tystnad och jag ber om ursäkt för det. Det yttrades i omklädningsrummet igår att det skulle vara på grund av att Helsingborg förlorade mot lillebror Malmö förra veckan, men det är väldigt långt ifrån sanningen. Anledningen till att bloggandet har legat lite på is är tidsbristen då min roll som förtroendevald får gå före oavlönade uppgifter som bland annat skrivandet i denna blogg är, en annan bisak är ju också att jag blivit skribent på AOH och det får ses som viktigare än skrivandet här. Men jag ska försöka att snäppa upp mig.

 

Fotbollsnyheterna är förvånansvärt få, till och med i de södra tidningarnas sportavdelningar är fotbollsintresset förhållandevis lågt. Detta trots att vi i skrivandets stund har den häftigaste guldstriden någonsin ur ett skånskt perspektiv. Jag vill ogärna blicka mot nästa säsong men det hade varit intressant att få borra sig in i huvudet på spelare som Johan Dahlin, Pär Hansson, Joel Ekstrand med flera för att avläsa framtidsplanerna. Hur många av de unga pojkarna i Helsingborg och Malmö kommer att lämna för större äventyr redan till vintern?

 

Tycker det är direkt tråkigt att ett så välmående program som Fotbollskanalen Europa inte fick någon plats i söndags, inte ens på TV4 Sport. Jag förstår att TV4 hade annat att visa i huvudkanalen, men varför inte leda om det till den kanalen som sysslar bara med sport? Ett konstigt val. SVT valde att visa Fotbollskväll i SVT24 igår då det var extra sändningar till följd av det resultat som blev i valet i söndags. Helt rätt anser jag och ett plus till SVT som visade programmet trots andra stora saker på schemat. Inte ofta jag rosar SVT här på bloggen, men som sagt ett plus till er.

 

Mats Olsson har en poäng i sin krönika i Expressen idag. Kanske var det poetisk rättvisa. I baksmällan efter valresultatet, i detta nådens och de främlingsfientliga figurernas år, var det en ung, svart man vid namn Kennedy Igboananike som avgjorde matchen mellan Djurgården och Malmö FF. Kennedy är 21 år.  Han kommer från Nigeria.  Djurgården vill inte vara utan honom. Vad vore fotbollen utan invandringen?

 

Drömmen om SM-guldet lever vidare. Mjällby besegrades hemma och som jag påpekade innan Malmös match så är Djurgården starka på Stadion, enough said!

 

Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0