Hur fan tänkte du Erik?

Truppen till matcherna mot Holland och Moldavien presenterades idag och i stort så ser det ut precis som förväntat. Olof Mellbergs dom löd två matchers avstängning och en ny mittback skulle därför träda in. De flesta ser valet av ersättare väldigt enkelt (där ibland jag), Granen går in och tar platsen bredvid Majstro. Men sen skulle det också plockas in någon som kan fylla den plats på bänken som Granen lämnar efter sig. Många skrek efter en viss skåning vid namn Jonas Olsson som skött sig nästan exemplariskt på den där lilla ön mitt ute i havet, Jonas Olsson är med i truppen och det är helt rätt. Sen var där någon som förslog att vi skulle ringa arkivarierna och be dem leta fram Petter Hansson. Arkivarierna inväntade sedan bara klartecken från Erik Hamrén och sen började de sitt letande och där någonstans bredvid originalet av Bibeln.

Kan någon förklara för mig hur Erik Hamrén tänkte när han ringde arkivarierna? Han har två unga och väldigt kompetenta mittbackar till sitt förfogande. Den ena kan det holländska spelet efter x antal år i Edervise, den andra stångas med spelare som Drogba, Rooney och Van Persie till vardags. Då väljer Erik Hamrén, som dessutom belyst vikten av att titta mot framtiden och satsa ungt, att bjuda in en spelare som inte bara är placerad i arkivet tillsammans med Bibeln och andra antika saker han var dessutom petad (!) i Monacos senaste match. Jag ser verkligen inte vad Petter Hansson kan tillföra i ett svenskt landslag anno 2010.

 

Så jag undrar Erik Hamrén, hur fan tänkte du?

 

Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0