Jag ber om ursäkt

Tyskland och England är över och vilken match det blev. Den hade egentligen allt. Fina mål, ett öppet klimat och en domartabbe som heter duga. Jag tänker inte prata om vad matchen hade och inte hade och vilka misstag som gjordes och vilka som inte gjordes så värst mycket.

Bloggensledning kan konstatera att debatten om målkameror och straffområdesdomare kommer att explodera igen. Målet som gjordes, men inte godkändes, av Frank Lampard idag är en följd av att även männen med pipor är människor. Den assisterande domaren måste verkligen se att bollen är inne, det är en av de stora anledningarna till att fanskapet är där. Men det är bara att svälja att han inte gjorde det utan han stod fel och missade att bollen var inne.

Med matchen fortfarande färsk på näthinnorna så kan jag konstatera att det inte är på grund av fanskapets lilla miss som fällde avgörandet. Tyskarna var bättre. Özil visar upp ett oerhört lugn när han spelar och bjuder på såväl geniala passningar som dribblingar. Finns det något stopp på Miroslav Klose? Och den ”nye” nummer 13 Thomas Müller spelade väldigt bra.

Visserligen kommer det engelska mediedrevet att beskylla fanskapet för förlusten. Argumenten skulle kunna vara många. Det jag ser som huvud argumentet är följande, England hade kommit in i paus som ett helt annat lag om de fått sitt 2-2. Jag tycker synd om fanskapet för han kommer att få en tuff kväll och morgon dag. Frågan är också vad som händer med Don Fabios framtid i England nu? Kommer FA (det engelska fotbollsförbundet) att byta ut honom och så fall mot vem? Känns som att det kommer att bli en engelsman som tar över om skiftet gör. Rödknappen? Jag personligen tycker inte att Don Fabio ska vara kvar. Han är en klubblagstränare inte en förbundskapten och om han ska träna ett landslag så ska det vara Italien. Men nej ge honom ett klubblag. Pool någon?

Jag känner en stor avsaknad av hat nu. Var fanns hatet?

Här finns en tänkvärd artikel för de som är begåvade med det engelska språket.

Jag måste erkänna att jag njöt när PRO fick sitt respass redan i gruppen. Den stolta fotbollsnationen har skamfilat sig själv. Halva PRO måste lämna landslaget för att få fart på landslaget ännu en gång och på så vis få bort pensionärsstämpeln och bli det Gli Azzuri som Herr Birro tycker om så mycket.

PRO har dock inte skämt ut sig mest, jag menar det är ju inte PRO:s fel att de inte längre kan spela fotboll, utan det har ju fransmännen gjort. Inte nog med att de inte har presterat, det vill säga att de har spelat fruktansvärt dåligt, utan de har skämt ut sig utanför planen också. Kanske borde det franska fotbollsförbundet agerat tidigare? Nu gjorde politikerna det istället vilket kan rendera i att FIFA stänger av allt vad fransk fotboll heter från allt som berör något annat än franska ligafotboll. Detta eftersom att det står i FIFA:s stadgar att politikerna inte får blanda sig i medlemsnationernas fotbollsförbund. Så vad kommer att hända nu? Det återstår att se.

 

Argentina mot Mexico ikväll. Känns faktiskt ganska ospännande. Argentina, med artister som Messi och Di Maria i startelvan, borde leka hem denna match väldigt enkelt.

 

Jag tänker ägna resterande plats i detta inlägg till att ursäkta mig själv för att jag varit väldigt frånvarande på bloggen de senaste dagarna. Anledningen till detta är att jag dels varit mycket på resande fot, har bland annat åkt hem till Skåne, och sen har jag befunnit mig på en camping utan tillgång till en dator. Men som sagt, jag ber på ödmjukaste vis om ursäkt för detta. Detta leder också till att veckans lirare kommer att utebli denna vecka. Tror dock inte att ni fäller för stora tårar för detta.

 

Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0