Frankrike vinner ikväll om dem gör som jag säger!

Återigen fick jag nöja mig med fotboll på radion och jag gillar inte det, men när plikten kallar så gör den. Kommer nog inte hinna se andra halvlek av Nigeria matchen utan får nöja mig med att se resultatet efteråt. Ikväll blir det antagligen till att titta på matchen mellan Frankrike och Mexico, en oerhört viktig match och det blir antagligen segraren där som också kommer att vara ett av två lag som går vidare från gruppen. Jag förutsätter att Uruguay besegrar Mexico i sista rundan och går genom det vidare. Någonstans gillar jag det franska landslaget. Dels för att de har en del riktigt sköna lirare (Henry, Gourcuff, Ribéry och så vidare) och sen har de rätt snygga tröjor också och det är ett stort plus!

 

Vad blir nyckeln för Frankrike ikväll mot Mexico då?

Dels måste dem få fart på anfallsspelet och det får dem genom ett 4-4-2 spel, likt det jag har sagt innan. De måste spela Henry framåt tillsammans med Anelka. De måste få in Malouda på en kant för att få igång det. Sedan spelar de Gourcuff och Toulalan i mitten. För att skapa mer tryck offensivt är det viktigt att både Evra och Sagna kommer med på sina kanter om de gör detta trycker de dessutom ner Vela och Giovanni längre ner i banan vilket skapar mindre offensivt tryck från Mexico. Tror Henry är sugen idag, om han får spela så gör han ett och spelar fram till ett. Tror han är på gång för det finns mycket kvar att kräva av Frankrike.

 

Sitter för övrigt och funderar på hur jag ska lägga min ledighet. Funderar på att göra midsommarhelgen till en långhelg och då göra en b-lagsmatch på måndagen efter där. Om det nu behövs folk vill säga. Jag menar TB&IF mot Röke känns inte helt orimligt faktiskt.

 

Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0