Det fortsätter att surra i England och TB&IF vann igen

Pool's lagkapten Stevie G ska enligt spanska tidningar ha sagt att han vill till Real Madrid, sant? Det är ju frågan. Kan tänka mig att det finns en del pengar att hämta där samtidigt som Mou har uttalat att Stevie skulle vara en dröm värvning och Mou var ju ute efter honom redan när han basade över Chelsea. Det skrivs dock i engelskpress att Stevie G var en av de som lågbakom att Benitez fick foten, då Stevie G skulle ha ställt ett ultimatum på sin klubbledning att Benitez skulle bort om de ville ha kvar sin kapten. Stevie flörtade som sagt lite med Chelsea för något år sedan och jag tror att han stannade i Pool för att han älskar klubben och därför tror jag inte att han lämnar nu heller. Stevie är Pool, så enkelt tror jag att det är.

 

Xavi har återigen gått ut och sagt att han ”skulle älska att se Cesc i Barca”. Visst skulle det vara spännande att se Cesc där, men tror inte Arsenal släpper honom för under 500-600 miljoner svenska pengar vilket är en del. Undrar hur Arsenal ser på att fylla Cesc plats om han nu försvinner? Litar de på att Ramsey eller Wilshere kan ta över? Det blir, i alla fall om ni frågar mig, för defensivt att spela både Song och Diaby. Det sades ett tag att det är den platsen Joe Cole ska ha, men som undertecknad sagt innan så ser jag inte att det är där Cole är bäst utan han ska vara på kanten. Det ryktades ett tag om att det är ”nya Zidane” som är tilltänkt att ta Cesc plats. Men frågan är ju om det finns mer pengar i de kalibrerna som kommer att krävas för det? För det blir ingen billig affär. Sen är ju frågan om han håller i PL? Jag minns ju hur han var när han spelade i Milan. Mycket har i och för sig hänt sedan dess och jag tror att han hade klarat pressen. Men vem vet.

 

Makondele ryktas vara trött på sin situation i ”Di Röe” och kan vara på väg tillbaka till Järnkaminerna eller till något lag i SAS-ligan. Tycker det hade varit direkt synd, men samtidigt kan jag förstå honom då han inte fått så värst mycket speltid av Conny K. Frågan är vem som kommer ersätta? Blir det fler talanger eller letar man utifrån? Hade gärna sett en unge kille ta hans plats, hade varit det bästa. Öppnar kanske för att Eiswohld får större plats?

 

Samtidigt vill jag gratulera mina pågar himma från byn som tog ytterligare en seger idag. Får berömma Basse och TBoIF-support för live rapporteringen från Mala. Härligt pågar! Mer om den matchen kan ni säkert läsa på deras hemsidan inom kort.

 

Sen som svar till Sveriges kanske mest lovande talang Tom så säger jag så här … Tack och jag jobbar på det. Färdigheterna existerar väl inte riktigt hos mig själv längre då jag ej minns hur man gör, men jag jobbar på att en polare till mig ska lösa uppgiften. Till dess får vi leva med den som den är idag.

 

/ Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0