Abstinens!!

Klockan började närma sig 2000, jag gick mot kylen och tog fram en kall för att sedan sätta mig framför soffan. I mitt lyckorus tänkte jag att det är snart dags! Jag satte på fyran och möttes av något helt annat än vad jag tänkt mig, men jag lät mig inte störas, jag lät mig inte bli besegrad på grund av detta. Jag tänkte att det går säkert på ettan eller tvåan så i min iver bytte jag kanal. Men där var ingen fotboll där heller, vad har hänt? Där satt jag i soffan med en kall öl i handen och kände hur adrenalinet pumpade genom kroppen. Jag slogs plötsligt av att ”fan, det var ju final igår”. VM är ju över! Abstinensen finns alltså redan.
 

De få gånger jag har tippat matcher här på bloggen så har det oftast gått med nosen före rakt ner i diket. För den mindre belästa tippade jag ju bland annat att Frankrike och PRO skulle, inte bara ta sig vidare utan även, vinna sina grupper. Jag tippade dessutom att brassarna skulle slå Holland i kvarten och sen ta sig vidare till final. Det gick sådär med tippandet under VM. Därför ser jag det som min plikt att faktiskt påpeka två rätt jag har haft. Jag sa hela tiden att Spanien skulle vinna, och där har det varit många med mig. Spanien har dock enligt mig varit en ganska så stor besvikelse. De har spelat lite för defensivt då de inte har vågat spela ett 4-3-3 på riktigt (ett 4-3-3 som Barca), om de valt att spela det alls. Jag tryckte på att de istället för torres skulle spela med en ytter till (läs exempel Pedro eller Jesus) och två offensiva innermittfältare (jag ville se ett byte på Sergio eller Xabi Alonso mot Cesc). Dessa två ändringar skedde inför eller under finalen. Ett renodlat 4-3-3 äntrade planen med Pedro istället för Torres, vilket skapar en större trygghet och ett fyndigare lag för de spelare som kan och måste få fart på passningsspelet. Det gick sådär för Spanien om jag ska vara ärlig. Holland stod emot och de gjorde det bra, om än väldigt fult ibland (se klippet under där De Jong sparkar ner Xabi Alonso med en fot i bröstet).  Men hjältarna vann och den kanske största av dem alla fick avgöra. Iniesta är en av de största små personerna som finns. Han är så nära gud en fotbollspelare kan komma en dag som denna.

  


Har ögnat igenom Bladet ett par gånger idag, både Bank och Niva skrev krönikor idag och de är som vanligt väldigt bra. Där var också en artikel som tipsade om hur man skulle bli av med abstinensen så här efter VM. Bladets relationsexpert menade att man nu skulle grabba tag i sin partner, hångla och ta på varandra och även ut och promenixa hand i hand och prata om allt annat än VM och fotboll. Bank däremot lugnade alla oss andra som inte har partner med att det kommer mer fotboll. Idag har det bland annat varit final i den Isländska-cupen. Bara en sådan sak!

 

Spaniens lagkapten, allas våran Iker, avslutade en intervju på ett lite udda sätt sådär mitt i glädje ruset. Han valde att kyssa reportern innan han gick (tilläggas bör väl att hon är hans flickvän), vissa har det bra!

 



Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0