Det snurrar i min skalle!

Som att allting redan var bestämt, som att jorden går runt solen
Vem hade kunnat ta min plats, han finns ju bara inte
Dom pratar om något underbart, jag är där jag kan berätta
Stort. Större än jag någonsin trott, det snurrar i min skalle!


Tänkte göra ett avsteg från vanligheterna och prata känslor på denna blogg, det har jag ju en annan till! Men nu när klockan tickar närmre och närmre avgång mot Helsingborg så känner jag hur något börjar pumpa inom i mig. Givetvis är det adrenalin. Idag är adrenalinet som börjar pumpas ut i hela kroppen inslaget i en färg blandat av guld och silver. Framtiden är för tillfället väldigt oviss, men en sak vet jag Totte har aldrig fel. Det är det som på något vis är så fint. Vi kommer dit igen snart.

Förutsättningarna har blivit vevade på alla sidor den senaste veckan. Jag har pratat om dem på Allt Om HIF, ”experterna” har fått säga sitt på allt från Bladet till Fotbollskanalen och alla är nästan överens. Det är Malmö som har chansen att välja och att avgöra. Allt hänger på Rolle och hans babyblåa pojkar. Antingen vinner dem och då vinner tar dem guld, eller så förlorar dem och riskerar således att förlora guldet. För Bank har faktiskt rätt när han säger att guldet redan är i Malmö och att nu är det upp till dem om det ska lyftas i Malmö på Banken eller i Helsingborg på Olympia.

 

Åter till Totte. Han berättade för häromdagen att Mjällby kommer att ta poäng av Malmö. Anledningen till att jag väljer att lyfta detta här är att Totte sällan eller aldrig har fel. Därför känns det lite extra tryggt att han målat ut de här förutsättningarna. Då är det alltså upp till Helsingborg att fixa så att det går en bil från Banken till Olympia körd av en chaufför från förbundet och med Lar-Åke och Lennart Johansson-pokal i baksätet i en sju helvetes fart.

 

Det snurrar i min skalle. Alla säger att det redan är klart att Malmö vinner.  Men jag älskar att göra det alla andra säger är omöjligt. Ikväll ska det bli fest i Helsingborg!

 

Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0