Skadorna och vem blir näste lagkapten?

Klickade mig precis in på Bladet och möts av två tunga rubriker, att både Ferdinand och Drogba (båda lagkaptener för sina respektive landslag) antagligen missar hela VM. Det finns naturligtvis uppgifter som säger att båda kan komma tillbaka, i Drogbas fall redan till premiären den 15 juni. Men det är högst oklart.

 

Funderar vem som är viktigast för sina lag och jag landar bara i en och samma slutsats hela tiden, Drogba är viktigast för sitt. Drogba vann bland annat skytteligan i Premier League och sen finns det ingen som kan ersätta honom i Elfenbenskusten. Det finns ersättare till Ferdinand, det intressanta där blir vem som får bära bindeln. Jag hade gett den tillbaka till Terry, men den landar antagligen hos Gerard eller Lampard så länge inte de också legat runt på sistone. Vem tror ni?

Blir givetvis spännande att se vem som får bära bindeln i Elfenbenskusten också, där borde det dock bli storebror Touré.

 

Japanen, som jag inte vet namnet på, som igår igen gjorde självmål måste känna sig otroligt stolt. Han hade tydligen gjort ett när Japan mötte England också. Verkar som en hyvens back tycker jag, honom hade jag satsat på direkt.

 

/ Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0