”nu springer jag på toa”

De blivande mästarna kunde visst förlora de också, eller hur var det nu?

Det som är mest intressant efter att Tyskland idag förlorade mot Serbien är egentligen att efter förra matchen blev Tyskland hyllade, med all rätt naturligtvis, och det var snack om att det var dem som skulle vinna hela VM. Spanien däremot skrattade hela världen åt, hur kunde de förlora mot Schweiz. Precis som Tyskland idag så var de överlägsna, skillnad är att Spanien hade allt i sin match, och skapar många väldigt bra lägen men de lyckas inte få in bollen.

Idag följde jag matchen live på fotbollskanalen.se och underhållningen i pauserna (då det sänds reklam i tv4) är faktiskt riktigt bra. Det börjar med att jag får höra tattar Anders (han gör faktiskt att han är en av de bättre experterna som är med men jag kan ju inte gilla honom!) med att viska till Peter Jihde (som inte är alls lika bra) ”nu springer jag på toa”. Sen i ett senare inslag ska tattar Anders visa hur Özil gjorde för att slå de otroligt fina passningarna som han gjorde några gånger under matchen, det hela slutade med att han sköt bollen på Jihde som gjorde vissa uttryck om att det gjorde lite ont. Härligt Anders, det är antagligen en av de bättre bollar han slagit under hela sitt liv.

 

Frankrike gjorde inte som jag sa, vilket följaktligen ledde till att de inte vann matchen och nu är det antagligen ”bye bye Frankrike”. De förtjänar inte att gå vidare. Inte ens lite.

Tråkigt att det nu även ser tungt ut för Lasse Lagos och hans Nigeria. Men utvisningen går inte att diskutera så värst mycket och det tycker inte jag att super keeperns ingripande gör heller. Tycker att det är ganska tramsigt att skylla på bollen, precis som om de inte haft tillgång till dem innan!?

 

Fråga: Varför sänder inte SR matchen mellan Slovenien och USA?

 

Under kvällen eller helgen så kommer något nytt dyka upp på bloggen som heter Veckans lirare. Detta är en kategori som följaktligen kommer att uppdateras en gång i veckan med info och tankar om en viss spelare. Spelaren kan vara allt från bäst i världen till att spela i korpen. Detta gör det ganska öppet om vem som blir veckans spelare och spelaren väljs helt demokratiskt ut av personerna som står bakom denna blogg (det vill säga undertecknad). Men ni läsare får jätte gärna lov att komma med förslag, det enda grundkravet är att jag vet vem det är eller att jag med hjälp av Google kan ta reda på det.

 

TBoIF-support är verkligen flitiga en vecka som denna vecka och ikväll ska dem på det igen. En retlig förlust för D-laget gick att läsa om igår på deras sida och jag ser fram emot en ny rapport om kvällens match för A-laget. Spelar firma Lack/Snorle som de gjorde sist i derbyt och Dansk fortsätter som tidigare så är det hela ganska lugnt ju.

 

Med det sagt vill jag passa på att önskar er en trevlig helg och lycka till ikväll pågar!

 

Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0