En dag att känna viss stolthet.

Jag och mina arbetskamrater har en lägenhet på Östermalm i Stockholm och igår när jag vandrade hem tänkte jag att ikväll ska jag titta på den otroligt sexiga träningslandskampen mellan Vitryssland och Sverige. Det visade sig ganska tidigt att den lilla tv-apparat som står parkerad i vårt vardagsrum inte har Tv4Sport, sorligt men sant. Då undertecknad var ganska trött blev beslutet att inte ens försöka jaga tag på en krog eller kompis som hade rättigheterna.

Jag kan dock utan att ha sett matchen själv vara stolt idag. Inte för att Sverige på något vis ska ha gjort en bra, om ens godkänd match, utanför att Mackan fick chansen igår. Han inte bara fick en liten chans utan han spelade hela matchen och det förtjänar han. Marcus har under året varit en av de bästa spelarna i Allsvenskan och har i många hänseenden burit sitt HIF på sina axlar och därför förtjänar han att återigen få en chans att spela i landslaget. Sen om det hade varit bättre att ta med en av de yngre spelarna, läs Gustav Svensson eller Guidetti, är ju en annan fråga. Men visst förtjänade Mackan chansen!

 

För övrigt Wernblooms leende under den Svenska nationalsången igår, det är rätt det är kul med fotboll!

 

Detta blir ytterliga en av mina många bloggar och nu tänker du kanske som läsare att det börjar bli lite många och ja jag tvekade på att starta ytterligare en ny. Men sen tänkte jag om och tänkte att jag behöver få uttrycka mina otroligt många tankar om fotboll, som oftast är jävligt relevanta. Har dessutom redan nu gjort klart med en gästbloggare som kommer att skriva om sina sympatier för ett visst blått lag. Men det tar vi när det blir dags!

 

Vill bara tillägga att jag igår betalade mitt medlemskap till mitt hjärtas lag, får väl medlemskortet i nästa vecka skulle jag tro.

 

/ Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0