Jag fick i alla fall flest julklappar

I Stockholm ligger de gråa molnen tätt över oss idag. Det är allt annat än ett väder som skriker efter fotbollen, men ändå sitter jag lite grand och längtar efter kvällens kamp mellan Helsingborg och Häcken. Det är en viktig match av många anledningar. Det är en viktig match både för att få en nystart men också för att hålla i det som hittills har varit så bra.

Olympia har Helsingborg under våren tagit idel segrar och det är givetvis en fuktig dröm att det även ska vara tomt i såväl förlustkolumnen som när det kommer till de oavgjorda matcherna. Det är en dröm som endast kan bli verklighet om Helsingborg börjar om på nytt. Det Häcken gjorde sist var att sönderstudera Helsingborgs taktik. De delade antagligen upp dem i så många delar att om de slagits in i presentpapper så hade vilket barn som helst kunnat stoltsera med att ”jag fick i alla fall flest julklappar”. Detta var även något som Kalmar gjorde inför att de skulle gästas av Helsingborgs röda hjältar, även där gick ju Helsingborg som bekant på pumpen.

 

Helsingborg behöver hitta modet igen. Det är viktigt att så väl Lantz och Gashi lyfter sig igen, under våren gjorde de ett starkt arbete igenom att ofta stängen vägen genom mitten. Det är ett enormt slit och tar väldigt mycket men det är naturligtvis här vi vinner stora delar av matcherna. Jag hade också velat se Erik Edman trampa på ännu mer offensivt på sin kant, han har ju en av Allsvenskans bästa vänsterfötter och det vill jag se på den offensiva delen av planen. Annars finns det inte så mycket mer att önska. Marcus Nilsson är avstängd och det ligger väl nära att Holger kliver in som mittback, är positionen som han hade när han kom till HIF, och att Erik Wahlstedt kommer in som högerback. Det alternativet känns bäst. C.K nämnde att det också kan vara Mogge… jag menar Liverstam som kliver rakt in som mittback och Holger stannar till höger.

 

Jag är segerviss inför ikväll, i mina ögon finns det inga alternativ än seger ikväll. Gerndt gör, om han får komma in, göra debut för sin hemmapublik ikväll. Tänk om han får göra mål? Finns inget bättre sätt att börja ett förhållande fyllt av kärlek än att sätta den direkt. Jag tror på Helsingborg, ni andra får gärna tro något annat men då anser jag att ni tror fel!

 

Har idag bokat biljetter till Helsingborg mot Djurgården. Blir andra matchen någonsin(!) på sittplats på Olympia, detta av förekommen anledning som inte bör eller kan nämnas här. Men som sagt först är det Häcken-matchen som står i fokus. Kom igen nu pågar!

 

För övrigt är det skönt att se att Gunners har återgått till den traditionella hemma tröjan igen, klicka här för att se tröjan som kommer pryda Emirate Stadiums hemmalag under säsongen 10/11.

 

Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0