Upp till kamp

SvFF

 

Nästa fredag börjar vägen på en ny dröm. En dröm om ett Sverige som skrattar och ler sig hela vägen till ett stort mästerskap. Ett Sverige som spelar rolig och offensiv fotboll men på gammal manér tar sig till mästerskap efter mästerskap, är ju trots allt det många av oss svenskar drömmer om. Än så länge är det bara en dröm, men en realistisk dröm.

 

Zlatan är den ende enligt förbundskaptenen som är säker på sin plats i startelvan. Jag tror dock bara att det finns tre osäkra platser när Erik Hamrén nu ska göra sin första tävlingsmatch som förbundskapten. Kampen mellan Pontus och Kim är nog inte avgjord på förhand, vem som spelar på högerkanten är inte klart då såväl Johan, Chippen och Sebastian finns att tillgå och sen är det fortfarande en kamp om högerbacken mellan Sebastian och Mikael. Alla andra platser är förutbestämda, tror jag.

 

Min startelva: Isak – Mikael, Olof, Daniel, Behrang – Anders, Pontus – Sebastian, Ola, Emir – Zlatan.

Se det som en utmaning att jag bara använder förnamn.

 

HIF

Ikväll spelas en viktig match på Olympia. Helsingborg tar emot Trelleborg hemma och Helsingborg behöver en seger för att återigen toppa allsvenskan. Jag ser fram emot matchen med skräck blandad förtjusning. Det blir en tuff kamp ikväll. Helsingborg saknar halva backlinjen (Joel och Holger) samtidigt som Lantzen avtjänar sista matchen på sin avstängning efter att ha förföljt domare Martin Hansson, vilket i sig kändes väldigt korkat. Under normala förutsättningar vinner Helsingborg alltid hemma. Nu är inte förutsättningarna normala, men vi måste segra ikväll. Förlust får inte finnas på kartan. Det är inte ikväll vi ska lämna över förarsätet till Malmö, det är inte någon annan kväll heller för den delen.

 

För övrigt så undrar jag när Gunners ska värva en skaplig målvakt? Börjar bli ont om tid.

 

Pudding


Kommentarer
Postat av: Pappa Roger

HA HA Gillar din Rubrik ;-)

2010-08-26 @ 21:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0