En helg med Tjörnarp senare

Vet att det har dröjt och jag ber om ursäkt för allt detta. Inte för att jag är av uppfattningen att någon är direkt besviken över att bloggen legat på dekis i ett par dagar, även om det vore dröm scenariot. Nu ska jag dock försöka göra ändring i saken och återigen bli mer frekvent i min uppdatering.

 

Vad har då hänt de senaste dagarna?

TB&IF har varit inblandad, i såväl A- som B-lagsmatcher. Undertecknad deltog i båda, om än väldigt knappt.

Med A-laget blev det en lika skön som säker vinst. Även om det var spännande in i slut minuterna. Mer om detta finns det givetvis att läsa hos TBoIF-support.

B-lagsmatchen gick inte lika bra resultatmässigt, dock så gör vi utefter både de inre (antalet spelare) och de yttre (vädret då det var kvavt och hitt som i en sm…) förutsättningarna. Tycker att både Tim-Tom och Frykis gör vars en bra halvlek i målet, Basse sliter på bra och Håkan visade gammal hederlig form. Själv är jag mer nöjd med andra halvleken som jag gör, då jag går ner och spelar mittback tillsammans med Dennis. Men bristen av träning (eller motion överhuvudtaget) gjorde sig påmind redan en tidig bit in på första halvlek.

 

Zlatan fortsätter ungefär där han slutade i Barcelona även när han kom tillbaka efter landslagsuppehållet. Han gjorde helt enkelt mål. Nu ryktas det återigen att han ska vara på väg bort och denna gång (eller var det förra gången?) till Manchester City, som enligt alla möjliga tidningar har erbjudit Zlatan 5,5 (fem och en halv) miljoner svenska kronor i veckan (var sjunde dag!). Vilket är en helt sjuk lön, det är bara sjukt. Undertecknad hävdar dock fortfarande att Zlatan stannar i Barcelona i alla fall en säsong till. Han tål inte att misslyckas och nu har han dessutom börjat väldigt bra. Återstår att se om ”super-anfallet” med Zlatan, Villa och Messi blir så bra som i alla fall Villa tror. Det känns som om det skulle kunna bli riktigt farligt.

 

Annars är Premier League igång igen och det är skönt. Joe Hart, som nu är tillbaka i City, vaktade stolparna borta mot Spurs och som han gjorde det. Joe fick, framförallt i första, chansen att visa upp hela sitt register och han tog den. Det var allt från fina fotparader till reflexräddningar. Riktigt bra match!

 

Nej mina vänner, i mina ögon har det inte hänt särskilt mycket i fotbolls väg under den knappa veckan jag varit borta. Det ska väl tilläggas att MFF knappade in två poäng serieledarna efter helgens matcher, men vi leder än!

 

Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0