Kung Green!

Ja … Vad säger man om Robert Green och hans England en dag som denna? Jag tycker att England spelade bra fram till och med Greens fantastiska ingripande och då framförallt Stevie G och Emile gjorde riktigt bra ifrån sig. Men hur kan ett lag av Englands dignitet trilla ihop som ett korthus efter ett sådant misstag? Och hur fan kan ingen, I N G E N, gå fram och klappa om Green och peppa honom för att han ska komma igång igen? Gillar dock Capello starkt, tycker det är lite små fräckt att han bara plockar av en spelare efter en halvtimme så som han gjorde igår. Synd att inte King höll hela matchen.

USA då? Jo jag tycker att de spelade bra och de spelade efter sina förutsättningar vilket räckte, om än lite truligt(?), till ett poäng mot en av förhandsfavoriterna till att ta hem hela skiten.

 

Har nu landat framför burken på mitt rum i Tyringe och klickat igång SVT 1 för att se en av VM:s sexigaste matcher, Algeriet mot Slovenien. Inte direkt den fotbollsporr som jag brukar gilla att titta på.

 

För övrigt, något som inte är kopplat till VM överhuvudtaget, så har Mou gjort klart med sin första värvning. Han har fått klart med sina livvakter vilket kan upplevas som skönt. I övrigt inget, som jag bedömer det i alla fall, jätte spännande på transfermarknaden. Det snackas lite om Cesc, lite om Zlatan och så precis som vanligt. Allas våran Lippi ryktas ta över en klubb i Dubai efter VM och inkassera cirka 50 miljoner svenska pengar om året, efter skatt. Ja tack säger jag!

 

Nej nu ska jag drunkna in i den porren som SVT sänder, utan Chris och med Glenn vilket gör det mycket bättre om ni frågar mig, sedan om ett tag bär det av till Tjörnarp där jag ikväll ska göra ett besök på byns finaste arena nämligen Tjörnevallen där TB&IF:s damlag ikväll spelar klockan 1900. Så om du har vägarna förbi så tycker jag att ni ska stanna till och kolla på matchen, det brukar också serveras god korv och lite annat sånt gott!

 

/ Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0