Får Sol lysa i Newcastle?

Det är lunch och jag tänkte ta tillfället i akt och bjuda på ett par riktigt goda karameller.

 

Den förre Gunners mittbacken Sol Campbell är enligt initiera källor snart klar för Magpies. Jag var inte överlycklig över att Sol gjorde comeback i Gunners under förra året, hans bäst före datum är passerat sedan länge och jag anser inte att han håller Premier League (PL) nivå längre. Men samtidigt så tillför han mycket rutin då han har spelat cirka 470 matcher i PL och spelat lite över 70 A-landskamper för England. Han har ju dessutom hunnit med ett antal matcher i Champions League (CL) och däribland en final 2006. Så erfarenhetsmässigt är det inte många aktiva som kan slå Sol på fingrarna, men det finns många bättre mittbackar att välja på. Så jag har svårt att bestämma mig vad jag tycker om denna värvning. Han bör inte vara en startspelare, men är en stabil backup. Tränaren bör ju även nyttja hans kunskaper, likt Bosse Nilsson gjorde med Henke när han kom tillbaka till Mjölkkossan. Då kan Sol ändå vara en skaplig värvning, trots att han är gammal och inte tillräckligt bra.

 

Sen kan vi bjuda på lite Pool nyheter med.

Mittfältsklippan Mascherano, som bland annat gjorde ett hästjobb på Argentinas mittfält under VM, ska ha sagt till den gamle Malmö-tränaren Roy Hodgson att han vill lämna laget. Detta för att kunna ansluta till sin förre tränare Rafa Benitez som nu befinner sig i Inter. Detta kan jag tänka mig att detta var ett samtal som Roy inte ville ha. Det finns ingen naturlig ersättare till Mascherano inom laget och om det skulle vara så att han lämnar måste jakten efter en ersätta intensifieras och det fort. Jag har alltid gillat fransmannen Toulala som idag spelar med Kim Källström (om än inte så länge till?) i Lyon och jag tycker att han är värd att bli testad i en bättre liga.

El Niño sägs vara missnöjd med att Pool inte investerar i fler stora namn, detta ska ha varit ett löfte från klubben till El Niño, och ryktas intensivare och intensivare vara på väg bort från klubben. Han kopplas samman med såväl Chelsea som Man City, den andra av de två klubbarna sägs vara redo att slå alla sorters värvningsrekord för att få El Niño att skriva på.

När vi ändå pratar om Pool så går det att hitta den ena syrliga grejen efter den andra om Pools nyförvärv Joe Cole. På denna länk kan ni hitta vad The Guaridan bjuder på idag, nedan hittar ni bilden som jag tyckte var roligast.

 

'Abandoned by his spoilt owners, Joe soon found a home with a kindly old man,' honks Ben Daly

 

Cesc Fabregas ska enligt en del spanska tidningar nu vara klar för Barca och kommer antagligen att presenteras som Barca spelare i veckan. Det har vi hört förr och jag vet inte vad jag ska tro. Affären ska enligt de spanska källorna ligga på cirka 450 miljoner kronor. Det är samma situation för Gunners som för Pool, om övergången blir verklighet blir det till att lösa en ersättare fort. Gorcuff eller Özil är de jag kan tänka mig som ersättare rent spelmässigt. Givetvis är inte Nasri helt oäven på den positionen, men tror ändå att det behövs ett nyförvärv för att efterträda Cesc. Ny lagkapten ska också utses om Cesc bestämmer sig för att flytta. Robin Van Persie känns inte helt oäven kanske? Jag skulle också kunna tänka mig att det blir Clichy eller Diaby. Men jag vet inte. Någon som har en känsla?

 

Nej nu kallar jobbet. Idag har det producerats ett blogginlägg Värnpliktsrådets blogg. Det handlar om jämställdhet i Försvarsmakten för den som är intresserad.

 

Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0