Ännu en varm sillydag

Jag tycker att det har varit ovanligt tyst kring de svenska klubbarna nu under denna sillyperioden. I mina ögon så borde där finnas klubbar som är sugna på spelare som Marcus Lantz, Daniel Larsson och El Kabir. Det är bara tre av ett flertal namn som gjort en bra vårsäsong i sina klubblag i Allsvenskan och där borde ju finnas intresse från lag både i Danmark, Tyskland och Holland. Inte för att jag på något sätt är ledsen för att det inte ryktas febrilt om att de är på väg bort men det känns ändå märkligt. Framförallt när det gäller de två sistnämnda namnen då båda är unga och har varit väldigt framträdande i sina lag. El Kabir gjorde ju som exempel ett hattrick mot Di Blåe i cupen senast det begav sig. Daniel Larsson var med på Januari-turnén, om det nu är ett kvitto på att man är bra?, och har visat under våren att han kommer att vara att räkna med. Marcus Lantz, jag känner inte att jag behöver säga mer egentligen. Men han har varit seriens bästa och viktigaste mittfältare under våren och han har, och är naturligtvis fortfarande, navet i Di Röes spel.

Det är också väldigt lite spelare som ryktas vara på väg till någon av de allsvenska klubbarna. Det är lite brassar som provspelar här och där, men inte mycket mer än så. Är Allsvenskan så död?

En övergång av rött intresse kan jag dock bjuda på. Enligt Bladet ska allas våran Makondele vara klar för Häcken, till nästa säsong. Kanske inte helt oväntat att Makondele vill lämna då han har fått väldigt lite spel tid av C.K under våren. Dock så tycker jag att det är tråkigt att han lämnar då jag anser att han är viktigt för att han är så flexibel, jag vet att jag låter lite grand som Lasse Lagos men det får ni tåla, då han kan spela både som yttermittfältare och som forward. Det är framförallt som det senare alternativet jag ser att han kan konkurera under hösten då han inte kommer kunna peta Christoffer Andersson eller Mattias Lindström.

 

Tur då att vi har den europeiska fotbollen att gotta oss i. Det bjuds som vanligt på högt och lågt  i ryktesväg från alla möjliga hörn.

 

Pompey som i våras trillade ur engelska högsta ligan Premier League vill gärna behålla den engelska landslagsmålvakten James som hunnit bli hela 39 år gammal. Pompey har erbjudit honom ett kontrakt som gör honom till spelande tränare, Pompey vill ha ett svar nu men James verkar inte vilja stressa. Kanske tänker han inte följa med Pompey ner utan satsar kanske på en Premier League klubb för att få spela EM 2012?

 

Rafa på väg bort från Barca? Är kanske ingen omöjlighet. Han har ryktats vara på väg till Juve under VM men nu har det tagit en väg mot det fria landet. Han ryktas nu vara på väg till Hasse Backes NY Redbulls, som för övrigt tidigare i veckan presenterade ett nyförvärv i en annan före detta Barca spelare. Ingen mindre än Henry.

 

Zlatan är tydligen ännu en gång på väg till Milan. Det finns också uppgifter som säger att Sir Alex ska ha uttryckt intresse till super agenten Mino Raiola när han var i Manchester för att förhandla om Inters flyktande ungtupp Mario Balotelli, som sägs vara på väg till både United och City.

Om Balotelli lämnar känns City verken City eller United helt otroligt. Men i fallet Zlatan står jag kvar i att han stannar i Barca en säsong till och på tal om en säsong till i Barca så har även tränaren Pep skrivit på för ett år till i Barca.

 

Chahsley Cole kopplas återigen ihop med Real Madrid. Real behöver en stark vänsterback, vilket Chashley faktiskt är, och det var Mou som tog Chashley från Gunners till Chelsea. Chashley sägs också vilja lämna London då det har kört ihop sig lite med hans före detta flickvän.

Ingen mindre än Iker ska ha sagt till en tidning att denna övergången är väldigt nära, enligt flertalet källor kring styrelsen. Och man kan ju tycka vad man vill om Chashley, men han är ju faktiskt ganska bra.

 

Detta får vara allt för nu. Snart kommer mamma hem och stjäl tillbaka datorn, som faktiskt tillhör henne, och då får jag snällt göra något annat.

 

För övrigt så är det snart dags för kräftskiva i TB&IF:s regi, den 7 augusti bär det av på Tjörnevallen och det är traditionsenligt lite tävlingar och sådant innan. Ser vi framemot!

 

Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0