Pinsamt Barca!

En norrlandspojke slogs blodig av en gammal kanadensare och det är kanske bara att inse att det är så hockeyn ser ut. I fotboll så slåss inte spelarna med varandra fullt lika ofta, både på gott och ont kanske. Däremot fick vi idag se två stycken tränare se rött. Även om det aldrig hände något så utbyttes det ett par blickar som skvallrade om en viss ilska.

Jag hade också varit arg om jag stått i Filosfens skor. Men jag hade främst varit arg och besviken på mina spelare och inte på någon annan. När ett lag som Barcelona åker för att möta ett lag som Köpenhamn får det bara sluta på ett sätt. Det jag menar är att Köpenhamn är bara en hårsmån bättre än ett allsvenskt lag och då ett kryss, oavsett hemma- eller bortaplan, inte ens gå att drömma om. Nu blev det lika och visst ska Köpenhamn ha en eloge för det förtjänar dem. Men jag hoppas att både Filosfen och hans spelare våndas hela vägen hem till Katalonien. Hade jag varit Barcelonaspelare är jag inte säker på om jag klarat av att se min egen spegelbild imorgon bitti. Så dåligt är det att tappa poäng borta mot Köpenhamn om man spelar i ”världens bästa klubblag”.

 

De sociala medierna är för övrigt ett underbart verktyg. Twitter (där du dagligen kan följa undertecknad) startades det ett litet ”bråk” mellan Sneijder och van der Vaart. Sneijder var övertygad om att van der Vaart inte skulle ha en suck på att göra mål, han erbjöd även Tottenham en ny målvakt via e-bay. Van der Vaart svarade vänligt att han skulle göra mål och att de minsann inte behövde en ny målvakt för Inter skulle inte ges möjlighet att pröva denne i alla fall.

Det visade sig att van der Vaart hade rätt. Inter mäktade endast med ett mål och visst gjorde van der Vaart också mål. Undrar hur Sneijder känner nu?

 

Vill passa på att lämna lite sympatier även för Jesper Holmos, det börjar lukta super ettan för denne och hans Åtvidaberg. Det är tungt och chansen finns fortfarande att klara sig kvar även om den chansen inte är av någon större karaktär.

 

Pudding


Kommentarer
Postat av: tom samuelsson

Hahaha, bedrövlig match för Barcelona! Antar att FCK's fans är lagom nöjda just nu!



Men bra rapportering som alltid! :D

2010-11-03 @ 00:25:24
URL: http://rentutsagt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0