Spanien vann igår och idag får Frankrike säga hej då

Solen skiner i Stockholm idag, lika så gör det i Karlstad har jag hört. Jag hoppas även att alla andra också får njuta av detta vackra väder som vi har. Eftermiddag kommer att spenderas på Gärdet tillsammans med i alla fall Mäck. Som övrig information har undertecknad gjort samhället en stor tjänst idag då jag har lämnat blod.

 

Nigeria spelar antagligen på sista versen ikväll. Det blir riktigt svårt då det krävs seger mot Sydkorea och det sägs att förre detta Gunners-spelaren Kanu ska vara med från start och det kan vara väldigt intressant. Gammal är äldst som man brukar säga och visst hade det varit häftigt om Kanu kunde fixa fram en seger för sitt Nigeria?

Nigeria är dessutom det lag som sprungit minst under hela mästerskapet, de har bara sprungit 179 kilometer jämfört med Sydkoera som sprungit 212 kilometer.

 

Måste bara nämna Allsvenskans antagligen häftigaste värvning sedan Henrik Larsson vände hem till Di Röe. Värvningen är gjord av AIK och handlar om Rafa Benitez förre detta assisterande tränare Alex Miller. Det känns spontant som en bra tränare och kanske kan AIK repa sig nu. För Louise T:s skulle så hoppas jag det, men samtidigt så finns det ju inte så värst mycket att jobba med.

 

För övrigt är jag nöjd med att Spanien tog en seger igår, var väldigt viktigt. Tycker att många kritiker gått väldigt hårt åt Spanien idag. Det har sagts att dem spelade dåligt och det tycker jag är lite väl hårt. De spelade en solid defensiv och lät inte Honduras skapa mycket, om ens något alls. Tycker bland annat att Hannah ”Zlatan-avslutaren” Karlsson tyckte att Spanien spelade dåligt och nej Hannah ”Zlatan-avslutaren” Karlsson de var inte dåliga.

 

Gott att Sydafrika spelar ut Frankrike. Tycker det är rätt åt Domenech som har visat tydligt att han är otillräcklig som förbundskapten, eller tränare överhuvudtaget, nu i tre matcher och ett helt mästerskap. Ha så kul när du återkommer till Frankrike. Pleasant stay, önskar bloggen till dig.

 

Nu ska jag ta min Alvedon-cykel och bege mig hem till lägenheten. Med mig tar jag vår DIF-fotboll, som för övrigt en gång i tiden tillhört F01/02, och solen behåller jag ett tag till.

 

Pudding


Kommentarer
Postat av: Hannah

Hahaha du är rolig du ;)

2010-06-22 @ 17:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0