PRO - Nya Zeeland

Det är paus mellan PRO och Nya Zeeland och ställningen är 1-1. En match som går i stereotypen av PRO:s matcher. Inget jätte sexigt spel, i mitt tycke då jag vill ha offensiv fotboll, underläge för PRO först via ett (i och för sig feldömt) snyggt mål och sedan en oerhört billig straff som de kvitterar på. Nu är det i och för sig en halvlek kvar så hoppet är ju inte ute men inget lär hända.

 

Jag tycker inte att vi ska hänga domarna för att de missade offsiden i samband med målet, för den gick inte att se fören reprisen hade vevats ett par gånger i tv-rutan. Sen tycker jag att PRO får en sjukligt billig straff när De Rossi lägger sig ner efter att försvararen dragit honom i tröjan, smset från pappa löd ”solklar straff” och det har han rätt i tillviss del då försvararen drar i tröjan och då ska det vara straff. Den långe Juve anfallaren Iaquinta slår dit straffen oerhört säkert.

 

Den uppmärksamme läsaren har sett att PRO bär sorgeband och då tänkte jag ta tillfället i akt att förklara varför de gör det. Och anledningen till detta är att under gårdagen så avled den gamle Italienske landslagsspelaren Roberto Rosato som bland annat var med och vann EM 1968 och var med och tog Italien till VM-final 1970.

Och givetvis så vill även bloggen hedra de gamla storheterna genom att nämna det här.

 

Pudding


Kommentarer
Postat av: Pappa Roger

Ja du min son du har fortfarande lite att lära ;)

du ska få se att "pensionärerna" går vidare till 8-delsfinal. Sen måste du hålla med om att andra halvlek domierades av ITALIEN totalt! NZL hade väl bara ett skott på mål under andra halvlek italien hade typ 100 :)

2010-06-20 @ 19:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0