Pool tappar halva startelvan och framtidens TB&IFare kan bara spela i solsken

Lite silly-snack så här innan lunch och mitt i VM-tider är ju alltid välkommet här på bloggen.

 

För de av er som missade tyskarnas intåg i VM i söndags så ska jag berätta för er att den unge mittfältaren Mesut Özil var bra, för att inte säga riktigt bra, och han spås nu av många som den stora succén i detta mästerskap. Han har ju haft ett enastående år denna påg då han under förra sommaren bar fram tyskland till ett guld i U-21 EM som spelades i Sverige och han har under den gångna säsongen varit en av de bästa spelarna i Werder Bremen. Nu ryktas han, inte helt chockerande kanske(?), vara på väg till nästan samtliga stora klubbar med lite för mycket pengar i kassan. Men enligt den spanska tidningen Sport så ska Barca direkt efter Tysklands match ha tagit kontakt med Bremen och sagt att de är sugna. Känslan är dock att Özil bara är en plan B ifall Barca inte får Cesc till klubben.

En annan plan B som Barca ska ha är att norpa lille Stevie G framför ögonen på rivalen Real. Detta ska dock också vara en plan B ifall inte Cesc släpps av Gunners.

 

Annars ryktas det mycket om i stortsätt hela Pool. Tror som sagt dock inte att Stevie G lämnar då han i mina ögon är Mr Liverpool. Återstår dock att se vart det slutar, känns dock inte som att han är så sugen på att bli en i mängden i Barca (för det händer inte att han petar Xavi eller Iniesta).

Det sägs idag, enligt fotbollskanalen.se, att Barca vill göra en bytes affär med Pool angående deras spanska anfallare. Det nämns att Pool får Zlatan i utbyte mot Torres. Bra dåligt?

Benitez, som tagit över CL-mästarna Inter, sägs vilja ta med sig en del spelare från Pool. Bland annat så är Benitez sugen på högerbacken Glen Johnson och Argentinas lagkapten Mascherano. Ser dock inte vad Inter ska med Glen till om Maicon finns kvar, men det är kanske å andra sidan ett tecken? Mascherano och Esteban tillsammans på Inters mittfällt. Där hade jag inte velat försöka springa igenom.

 

Gunners mittback, och f.d. lagkapten, Gallas ryktas vara på väg bort från klubben och kan landa i Juventus. Visst Gallas har varit bra, men tror ingen i Gunners sörjer om han försvinner. Öppnar istället en lucka för en ny mittback. Nya rykten i Frankrike säger att Gunners har lagt ett bud på cirka 100 miljoner kronor på Koscienly som spelar i Lorients. Det har tidigare funnits rykten om Palermos danske mittback Simon Kjear som jag ser som ett bättre alternativ. Den sistnämnde ryktas dock vara aktuell för United då deras rivaler City och lite för rika Real är lite sugna på Vidic.

 

I eftermiddag går för övrigt Spanien in i VM, jag tror att det är dem som står som segrare till slut. I eftermiddag eller under kvällen kommer det att komma ett inlägg här på bloggen som handlar om vikten av tränarnas och lagkaptenernas beteende. Dels för att det är något som det pratas om mycket under VM men också på grund av egna observationer jag har gjort. Så håll utkik!

 

Det rapporteras också vara fint väder över Tjörnevallen där Fotbollsskolan huserar, då går det bra att spela fotboll igen. Dagens ungdomar och framtidens TB&IF spelare kommer bara att kunna spela fotboll i solen och allt tack vare Anna F.

 

Pudding


Kommentarer
Postat av: Anna

Klart det är tack vare mig, jag tar helt åt mig äran :) tb&if spelarna fick mycket bra träning idag och massa med sol sken :)

2010-06-16 @ 15:38:59
URL: http://saywhatnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0