CR9 borde bestraffas!

Fotbollen vilar aldrig, detta trots att det idag är speluppehåll i VM.

Jag står fast vid att jag tror att allas vårat Spanien vinner VM. Det som dock krävs är en del förbättringar. Det är viktigt att Del Bosque (Spaniens förbundskapten) får igång Xavi och Iniesta. Det duger inte att använda de båda som yttermittfältare, framförallt inte den förstnämnda som är en av världens absolut bästa innermittfältare. Jag och många med mig tycker att det är lite att underminera den spanska fotbollen genom att spela 4-4-2. Det blir inte bara tråkigare det leder också till att David Villa och Fernando Torres allt för ofta kommer långt ut på kanterna och det är inte där de är som bäst, även om Villa råkade avgöra matchen igår.

Nej, ett 4-3-3 borde de övergå till. Det som också borde göras är att de inte ska ha två defensiva mittfältare på planen samtidigt (läs Sergio och Xabi Alonso). Jag hade valt att formulera Spanien på följande sätt:

 

Casillas

FH: Ramos Puyol Pique Cepdevilla

FH: Cesc Alonso – Xavi

FH: Silva – Villa – Iniesta

 

Sen är VM-guldet hemma. Så som de spelar nu så kommer vi att få kämpa mer men det kommer att lösa sig ändå. Men inte lika vackert.

 

Igår fick vi återigen se CR9 skämma ut sig själv när han skickade jätteloskan Allan mot kameran och kameramannen efter förlusten mot ovan nämnda blivande världsmästarna.  Jag anser att detta borde få konsekvenser, inte från FIFA utan från det portugisiska fotbollsförbundet. Dels med anledning för att få CR9 att vakna upp ur den låtsas världen han lever i och där han tror att han är kung men också, och detta är den viktiga anledningen, för att han är lagkapten och bär ett stort ansvar. Det är direkt pinsamt när han inte bara som en av världens klaraste lysande stjärnor utan också som lagkapten för sitt landslag beter sig på detta viset. Han är en representant för Portugal, inte bara för fotbollslaget Portugal utan för hela nationen och då måste han tänka längre än näsan räcker. Nej CR9, igår sjönk du ännu mer i mina ögon. Din överbetalda diva! Hur tänkte dem när de utnämnde honom till lagkapten överhuvudtaget föresten?

 

AIK har för övrigt sålt sin själ, men mer om detta ikväll. Nu ska jag låta kaffekoppen sluka mig och så ska jag sitta och spotta på en bild av CR9 …

 

Pudding


Kommentarer
Postat av: Angela Jonsson

Ja, skriva kan du i alla fall...Intressant läsning:)

2010-06-30 @ 10:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0