Vi bajsar på honom!

Respekt. Respekt var ledordet när Erik Hamrén kom överens med Zlatan om att återigen spela i landslaget. Respekt är det samtliga spelare måste visa mot så väl klubbmärket som mot fansen för att bli accepterade. Bristen på respekt är anledningen till att många Inter-fans inte längre tycker om Zlatan, trots att han en gång var en av deras absolut klarast lysande stjärnor. Brist på respekt är det vi kan läsa på Sportexpressen idag. Jag delar Makondeles känsla, jag delar förståelsen på att han tycker att Di Röe bajsar på honom och jag ställer mig frågande till vad dem håller på med? Hur kan ett lag, hur kan mitt lag, behandla en spelare på det viset? Visst jag förstår den bitterheten som finns att han redan skrivit på för Häcken, men vad har klubben gjort för att han ska stanna kvar? Enligt de källor som finns så har inte Helsingborg erbjudit honom något nytt kontrakt. Trots att han har gjort två bra säsonger i klubben. Därför förstår jag René att han skriver på för en ny klubb. Men att ge honom 20 minuter i b-laget och tvinga in honom i målet. Det är att bajsa på honom och det är fan inte okej! Antingen ser klubben till att göra sig av med honom, efter dubbelt mötet med Häcken som tar sin början imorgon, eller så använder de honom och nyttjar honom som den fotbollsspelare han faktiskt är!

 

Som ni märker av min återkomst här på bloggen så befinner jag mig återigen utanför radioskuggan. Nu är de bruna armarna något brunare och de delar av kroppen som tidigare gömt sig under tröjor och shorts är nu mera av en rödare nyans. Vilket i och för sig är väldigt fint.

Jag har tre stycken allsvenska matcher inplanerade under hösten nu. Det rivstartar med Mjölkossan mot Järnkaminerna den 5/8, där efter blir det ännu en match på Olympia när Maif kommer på besök den 20/9 (jag antar att det blir utan El Kabir) och sen slutligen Gnaget borta den 27/9. Är det någon som vill följa med är det givetvis välkommet. Inga biljetter är bokade än men det kommer att göras inom det närmsta. Vad gäller den första matchen så är det inte omöjligt att vi placerar oss på 37:an. Det finns ju även en önskan om att under hösten besöka Barcelona eller London om det är någon som mer tänker den idén kan ni höra av er till mig. Antingen på här på bloggen, på Facebook, på mejl eller på telefonen.

 

Joe Cole har skrivit på för en ny klubb nu under tiden jag har varit borta. Det blev inte som jag tidigare har skrivit att han var klar för Gunners utan han har valt att skriva på för Pool. Det är ett klokt val, även om jag hellre hade sett honom i Gunners. I Pool så kommer han att få en roll på en av kanterna, jag hade valt att sätta honom till höger men han klarar av andra nästan lika bra, och han är en självklar del av startelvan. Cole tillsammans med Stevie G, Aquilani (för han måste slå igenom i år och han har stor kapacitet) kompletterat med en bra ytter till har alla förutsättningar att bli slagkraftigt. Pool kommer att ha stora krav på sig, de måste komma topp fyra (helst ännu bättre) men det blir tufft då Man City är bättre i år än tidigare och Spurs har inte blivit sämre men har CL-kvalet att klara av också.  Det är nu viktigt att spelare som Torres, Stevie G och Agger får vara kvar. Det är den stommen som är lättast att bygga utifrån. Det kan bli bra, det måste bli bra.

 

Freddie Ljungberg är på väg bort från Seattle, tillbaka till den riktiga fotbollen förhoppningsvis. Givetvis förstår jag att alla HBK:are hårdnar till lite byxan och att de med jämna mellanrum måste veva in tungan för att inte trampa på den när de ser framför sig att Freddie kanske igen får springa in på Örjansvall. Om du är HBK:are och läser denna blogg så hoppa ner ett par rader om jag inte ska vara helt avtändande för dig. Jag menar på riktigt, hur stor chans är det att Freddie kommer tillbaka till HBK nu? Jag tror han tar en halvbra klubb i La Liga eller Serie A. Sommar året om och en stor stad är väl Freddie i ett nötskal. Vad har Halmstad som inte Parma eller Teneriffa har?

 

Nu får bloggen ta en paus för nu. Det är nämligen dags att gå ner och packa väskan för att springa in på Tjörnevallens, relativt, gröna gräsmatta. Det är alltid lika kul!

 

Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0