Tillbaka från Gotland

Bollen sattes i rullning. På planen fanns de svarta och kaxiga laget som var så där fruktansvärt bra under året som kom att kallas 2lax9, laget som inte längre har en själ. På planen stod också de röda hjältarna, kärlekens soldater som är det laget som i år har varit sådär fruktansvärt bra. På spel stod en plats i en av semifinalerna i Svenska Cupen. Avgörandet lyste länge med sin frånvaro, men det kom och det var de där ”röe” som tog segern efter straffar. Om det var rättvist eller inte kan jag inte riktigt uttala mig om då jag under tiden matchen rullade på i Stockholm befann mig på en takterrass på en restaurang i Visby tillsammans med rådet och drack bubbel och käkade god mat.

 

Nu är det så att jag är tillbaka efter en veckas frånvaro då jag som tidigare nämnt befunnit mig på Gotland och Almedalsveckan. Jag passade på att gå på ett seminarium anordnat av Riksidrottsförbundet (RF) som var väldigt bra. Det handlade om att enligt de EU-direktiv som finns så ska det bli massa skatt och moms även på de ideella föreningarna, vilket inte är bra. Detta kommer jag att skriva om i ett eget inlägg senare.

 

Ikväll är det dags för bronsmatchen i VM. Tror att Tyskland fixar detta utan några större problem faktiskt. De har som så många redan påpekat ett väldigt starkt lag, som dessutom är väldigt komplett. Tycker att många andra nationer borde ta sig en titt på vad Tyskland har gjort med sin ungdomsorganisation för den är grymt stark just nu och det hade kanske varit något för Svenska fotbollsförbundet (SvFF) att ta sig en titt på?

 

Ryktes karusellen fortsätter att gå varm i det vackra vädret. Filipe Melo, som idag spelar i Juve, ryktas vara på väg till Gunners i en bytes handel där Gunners ”offrar” Clichy. Ibra är dock längre inte aktuell för Chelsea då deras tränare Carlo anser att det räcker med Drogba och visst är det så? Ibra ryktas dock vara på väg till Milan då Milan bland annat är beredda att byta bort den unge brassen Pato då de är riktigt sugna på Ibra. Chivo, som idag spelar i Inter, sägs vara på väg till sin förre tränare Mous nya klubb Real då Mou anser att en vänsterback till hade varit klokt. Ingen som säger emot honom på den punkten. Så här kan vi fortsätta länge men det kommer inte att hända just nu.

Tycker för övrigt att det är dags att den sportsliga ledningen i Di Röe att de tar sitt ansvar och erbjuder Marcus Lantz ett ordentligt kontrakt så att han inte försvinner till vintern. Skärpning!

 

Imorgon bär det av till Skåne för min del, ska ta mig lite semester. Två veckor närmare bestämt. Kommer bland annat att bara vara hem och pilla mig i navlen, jag kommer umgås med lite vänner, jag ska fira lillebror Alexander som fyller åtta år på lördag (tusan vad fort det har gått!) och sen bär det av en tur till Sjuhalla (typ Kallekrona) också. Så det är nästa vecka som det händer så att säga.

 

Pudding


Kommentarer
Postat av: Christian

TA BORT DITT ÄCKLIGA TEMA ANNARS KOMMER JAG ALDRIG ALDRIG ALDRIG LÄSA IGEN! =)

2010-07-12 @ 15:18:34
URL: http://domkallarmigglenn.blogg.se/
Postat av: Pudding

Jag hoppas att herr Spånkan är nöjd nu, då viss ändring angående layouten är gjort? :)

2010-07-16 @ 15:47:58
URL: http://vattenpojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0