Pinsamt HIF!

Jag borde vara glad, jag borde le och sprudla av energi. Helsingborgs IF vann hemma mot Trelleborg. Men jag är inte glad. Jag är arg och besviken. Besviken på den klubb som jag älskar, som jag betalar pengar för att vara medlem i och som jag håller på i alla väder. I denna klubb finns det en spelare som jag och många med mig håller väldigt kär. Lagkaptenen Marcus Lantz är i mångt och mycket Helsingborgs IF. Marcus Lantz har under våren varit en av de absolut bästa spelarna i hela Allsvenskan. Marcus Lantz är spelaren som sluter som ett djur i försvarsspelet, han skulle aldrig lägga fingrarna i mellan i en tackling och för att toppa detta har han en känslig högerfot samt en bra blick för spelet.

Men under kvällen på TV delger han att det i dagsläget inte finns några förhandlingar mellan honom och klubben, vilket är ett måste för att klubben ska få ha kvar honom då hans kontrakt går ut efter denna säsong. Det är pinsamt att Helsingborg inte gör allt som står i deras makt för att få behålla honom. Marcus har ett par riktigt bra säsonger kvar och han borde göra dem i Helsingborg. Nu får ni skärpa er Helsingborg och ge honom precis vad han vill ha för att fortsätta!

 

Jag skäms över min klubb, jag mår dåligt och blir både arg och jävligt förbannad!

 

Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0