Ett lugn

Våra hjältar har landat, vissa exklusivare än andra men de är här. Bara ett stenkast från där jag nu sitter och avnjuter kvällens avsnitt av Fångarna på Fortet har våra hjältar sprungit ut idag för att förbereda sig inför allvaret. Alla förutom Zlatan har tränat idag då han haft fullt upp med att lyfta den rödsvarta tröjan för första gången.

 

För första gången på ett bra tag känner jag mig lugn inför en landskamp, ett skönt lugn. Truppen har under Eriks tid fyllts ut med en bra blandning av unga och gamla och en bra blandning av slit och lir. Och det är nog det som skapar lugnet, att vi har en stabil grund att stå på. De få frågetecken som finns handlar egentligen bara om vem som spelar på högersidan? Tyvärr blir det antagligen en icke fråga om Pontus Wernbloom eller Kim Källström som får spela, det blir antagligen den sistnämnde.

Zlatan såg väldigt glad ut igår när han äntrade San Siro igår. Han såg lika bekväm som nöjd ut och det värmer naturligtvis. Denna glädje kan vi bara hoppas att han tar med sig in i landslaget. Det såg ut så sist och det gillar vi.

 

Lugnet ser till synes ut att vara borta från Sundets Pärla och i helgen hände det som faktiskt verken fick eller skulle kunna hända, Malmö tog över serieledningen. Derbyt kommer fortfarande vara väldigt viktigt. Vinnaren där kommer att få initiativet, det som är positivt i det mörka är att Malmö har inte haft sin svacka än. Det negativa är att det känns som det är långt ur den svackan som Helsingborg är nu. Jag hoppas att det vänder snart. Lugnet infinner sig inte just nu. Men jag hoppas att det återkommer efter landslagsuppehållet.

 

Inget jätte bra inlägg, jag vet. Men det är något i alla fall.

 

Pudding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0